• Prehľady a registre
    • Prehľad zákaziek
    • Štatistiky a údaje ET
    • Katalóg ponúk ET
    • Centrálny register zmlúv trhoviska
    • Zahraničné zákazky
    • Register objednávateľov
    • Register dodávateľov
    • Register referencií ET
  • Knižnica a nástroje
    • Knižnica opisných formulárov
    • Karanténa opisných formulárov a zákaziek
    • Jednotný európsky dokument
    • Otvorené údaje ET
  • Informácie
    • Zákon
    • Obchodné podmienky EP/ET
    • Dokumenty elektronizácie obstarávania
    • Ochrana osobných údajov
    • Certifikáty a podpisy
    • Cookies
    • Podpora
    • Kontakty
  •  Registrácia
    • Dodávateľ
    • Skupina dodávateľov
    • Objednávateľ
    • Verejnosť
  •  Prihlásenie
  1. Titulná stránka
  2. Najfrekventovanejšie otázky - Obchodovanie

Obchodovanie

  • ET – Elektronické trhovisko
  • OPEP – Obchodné podmienky elektronickej platformy
  • TP – Trhový poriadok (1. časť OPEP)
  • VZP – Všeobecné zmluvné podmienky (2. časť OPEP)

Je vhodné zadávať zákazku na poskytovanie poisťovacích služieb použitím ET?

Ak nie je možné poskytovať poisťovacie služby bez poznania konkrétneho klienta, zistenia jeho poistných potrieb a vyhodnotenia jeho individuálneho poistného rizika so zachovaním anonymnosti celého procesu zadávania zákazky, je potrebné použiť iné procesné nástroje, ktoré priliehavejším spôsobom reflektujú uvedené špecifiká.

Aké podmienky musí spĺňať moja kontraktačná Ponuka?

Návrh na plnenie kritéria najnižšej ceny:

  • musí mať formu kladného čísla
  • nesmie byť rovný alebo vyšší ako je návrh najnižšej ceny predbežne akceptovanej Ponuky
  • nesmie byť rovný alebo vyšší ako je návrh inej tým istým Dodávateľom skôr predloženej kontraktačnej Ponuky
  • nesmie byť rovný ako je návrh inej skôr predloženej kontraktačnej Ponuky

Kontraktačná ponuka musí obsahovať vlastný návrh plnenia (VNP) vyhovujúci požiadavkám na VNP uvedených Objednávateľom v objednávke a v opisnom formulári predmetu zákazky ak Objednávateľ v súlade s OPEP požaduje VNP.

Som ako Dodávateľ oprávnený pred uplynutím lehoty opraviť svoju kontraktačnú Ponuku?

Áno, Dodávateľ je oprávnený pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk stiahnuť svoju kontraktačnú Ponuku a opraviť ju; to neplatí pre predbežne akceptovanú Ponuku.

Musím najprv použiť postup zadávania zákazky na ET podľa § 109 a následne podľa § 110 ZVO?

Z pohľadu Objednávateľa sú tieto postupy rovnocenné, rozdiel spočíva iba v tom, či sa objednávkový formulár vytvára s využitím obchodnej Ponuky z Katalógu ponúk alebo s využitím Opisného formulára z Knižnice.

Môžem ako poverená osoba za dodávateľa opraviť moju pôvodne predloženú ponuku z dôvodu omylu?

Nie. Opravu pôvodne predloženej ponuky môže realizovať za Dodávateľa iba registrovaný Dodávateľ (majiteľ PIN obálky), nie poverená osoba.

Vyhlásil som zákazku na ET, avšak po zazmluvnení som odstúpil od zmluvy z dôvodov na strane Dodávateľa. Ako môžem zabrániť jeho účasti na mojej zákazke pri opakovanom vyhlásení?

Ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy z dôvodov týkajúcich sa neplnenia zmluvy Dodávateľom uvedené v čl. XVIII ods.7 TP a vystaví Dodávateľovi neuspokojivú referenciu, má Objednávateľ právo vylúčiť (systém znemožní predložiť Kontraktačnú ponuku) takéhoto Dodávateľa z účasti na zadávaní opakovanej zákazky (bezo zmien v Objednávkovom formulári postupom podľa § 110 ZVO).

Môže Objednávateľ neuzavrieť zmluvu z EKS ak sa zadávania zákazky zúčastní iba jeden Dodávateľ? Kde je táto možnosť v OPEP upravená?

Áno. Objednávateľ má právo rozhodnúť sa pri vytváraní Objednávkového formuláru, že ak sa zadávania zákazky zúčastní iba jeden Dodávateľ, EKS označí zadávanie tejto zákazky za nedokonané a nedôjde k uzatvoreniu zmluvy. Táto možnosť je upravená v článku IX. ods. 12 TP.

Aký je presný postup obstarávania cez ET?

Postupy zadávania zákaziek na ET sú uvedené v článku XI a násl. v OPEP.

Ako možno vysvetliť predbežnú akceptáciu ponuky?

Predbežne akceptovaná ponuka je obchodná ponuka zverejnená na ET, ktorú ako ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku alebo ponuku s najnižšou cenou predbežne akceptuje objednávateľ a použije ju na zadanie zákazky.

Aký je postup, ak sa chce dodávateľ zúčastniť v rovnakom čase viacerých aukcií?
  1. Dodávateľ sa prihlási na stránke EKS.
  2. Vyhľadá zákazku a otvorí detail zákazky.
  3. V zákazke nájde tlačidlo “AUKČNÁ SIEŇ” a klikne naňho pravým tlačidlom myši.
  4. Z možností vyberie voľbu “OTVORIŤ V NOVOM OKNE”, čím sa otvorí nové okno prehliadača so zobrazenou aukčnou miestnosťou.
  5. Pre otvorenie ďalšej aukčnej siene je potrebné sa v pôvodnom okne vrátiť na prehľad prebiehajúcich obchodov a vyhľadať ďalšiu zákazku, otvoriť jej detail a postup zopakovať.
  6. Otvorené samostatné okná prehliadačov s jednotlivými aukčnými miestnosťami si rozloží po obrazovke tak, aby sa neprekrývali a sleduje priebeh jednotlivých aukcií.
Ako zabezpečím finančnú kontrolu pred každou finančnou transakciou alebo pred uzavretím zmluvy na ET?

Do momentu vyhlásenia zákazky je možné všetku zadávaciu dokumentáciu ET (opisný formulár, objednávkové atribúty, objednávkový formulár, anonymný zmluvný formulár) predložiť na schvaľovanie, finančnú kontrolu alebo nevyhnutné úkony súvisiace s verejným obstarávaním.

Ako mám v pozícii Objednávateľa postupovať, ak v Katalógu ponúk nie sú žiadne použiteľné Obchodné ponuky a zároveň našim potrebám nevyhovuje ani žiadny Opisný formulár dostupný v Knižnici?

Možno v takomto prípade vytvoriť nový Opisný formulár, prejsť procesom Karantény a tento Opisný formulár použiť na vytvorenie Objednávky.

Ako máme obchodovať pohonné hmoty, keď pre určenie jednotkovej ceny za liter paliva sú často dôležité čísla na treťom desatinnom mieste a systém zobrazuje len čísla s 2 desatinnými miestami?

Pri predmetoch zákazky, kde sú kľúčové čísla na treťom a ďalších desatinných miestach, je vhodné v objednávkovom formulári zvoliť vyššiu jednotku. Teda nie liter, ale hektoliter. Nie kilogram, ale tona a pod.

Prečo elektronická aukcia nezačne v niektorých prípadoch 15 minút po uplynutí min. 72, resp. až min. 240 hodinovej lehoty na predkladanie ponúk?

Nakoľko podľa § 54 ods. 9 ZVO elektronickú aukciu nemožno začať skôr ako 2 pracovné dni odo dňa odoslania výzvy na účasť v elektronickej aukcii.

Zoznam chýb

EKS  Elektronizácia verejného obstarávania

Vážený používateľ,

v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša:

  • Elektronizáciu verejného obstarávania
  • Nový dizajn systému EKS
  • Nové funkcionality systému EKS