Zásadne. Jednoduchosť, rýchlosť a transparentnosť všetkých procesov EKS je obrovským kvalitatívnym pozitívnym posunom vo verejnom obstarávaní. Je prirodzené očakávať významné kvantitatívne efekty v zmysle vyššieho počtu ponúk, nižších nákladov na realizáciu súťaže aj účasť v nej a v konečnom dôsledku nezanedbateľných úspor.
Tovary a služby bežne dostupné na trhu, spĺňajúce definíciu § 2 ods. 5 písm. o) a ods. 6 a 7 ZVO. Zoznam najčastejšie obchodovaných položiek nájdete v štatistike obchodov EKS.
Áno, najmä na Zoznam hospodárskych subjektov vedený na Úrade pre verejné obstarávanie.
Zákazky cez ET môže zadávať nielen niektorá z povinných osôb podľa ZVO, ale aj ktokoľvek iný, kto sa ako objednávateľ zaregistruje a procesy ET bude využívať na zadávanie zákaziek. Objednávateľ je zastrešujúcim pojmom pre všetky tieto subjekty.
Článok II. TP.
Ak nie je možné poskytovať poisťovacie služby bez poznania konkrétneho klienta, zistenia jeho poistných potrieb a vyhodnotenia jeho individuálneho poistného rizika so zachovaním anonymnosti celého procesu zadávania zákazky, je potrebné použiť iné procesné nástroje, ktoré priliehavejším spôsobom reflektujú uvedené špecifiká.
Návrh na plnenie kritéria najnižšej ceny:
Kontraktačná ponuka musí obsahovať vlastný návrh plnenia (VNP) vyhovujúci požiadavkám na VNP uvedených Objednávateľom v objednávke a v opisnom formulári predmetu zákazky ak Objednávateľ v súlade s OPEP požaduje VNP.
Áno, Dodávateľ je oprávnený pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk stiahnuť svoju kontraktačnú Ponuku a opraviť ju; to neplatí pre predbežne akceptovanú Ponuku.
Z pohľadu Objednávateľa sú tieto postupy rovnocenné, rozdiel spočíva iba v tom, či sa objednávkový formulár vytvára s využitím obchodnej Ponuky z Katalógu ponúk alebo s využitím Opisného formulára z Knižnice.
Nie. Opravu pôvodne predloženej ponuky môže realizovať za Dodávateľa iba registrovaný Dodávateľ (majiteľ PIN obálky), nie poverená osoba.
Ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy z dôvodov týkajúcich sa neplnenia zmluvy Dodávateľom uvedené v čl. XVIII ods.7 TP a vystaví Dodávateľovi neuspokojivú referenciu, má Objednávateľ právo vylúčiť (systém znemožní predložiť Kontraktačnú ponuku) takéhoto Dodávateľa z účasti na zadávaní opakovanej zákazky (bezo zmien v Objednávkovom formulári postupom podľa § 110 ZVO).
Áno. Objednávateľ má právo rozhodnúť sa pri vytváraní Objednávkového formuláru, že ak sa zadávania zákazky zúčastní iba jeden Dodávateľ, EKS označí zadávanie tejto zákazky za nedokonané a nedôjde k uzatvoreniu zmluvy. Táto možnosť je upravená v článku IX. ods. 12 TP.
Postupy zadávania zákaziek na ET sú uvedené v článku XI a násl. v OPEP.
Predbežne akceptovaná ponuka je obchodná ponuka zverejnená na ET, ktorú ako ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku alebo ponuku s najnižšou cenou predbežne akceptuje objednávateľ a použije ju na zadanie zákazky.
Do momentu vyhlásenia zákazky je možné všetku zadávaciu dokumentáciu ET (opisný formulár, objednávkové atribúty, objednávkový formulár, anonymný zmluvný formulár) predložiť na schvaľovanie, finančnú kontrolu alebo nevyhnutné úkony súvisiace s verejným obstarávaním.
Možno v takomto prípade vytvoriť nový Opisný formulár, prejsť procesom Karantény a tento Opisný formulár použiť na vytvorenie Objednávky.
Pri predmetoch zákazky, kde sú kľúčové čísla na treťom a ďalších desatinných miestach, je vhodné v objednávkovom formulári zvoliť vyššiu jednotku. Teda nie liter, ale hektoliter. Nie kilogram, ale tona a pod.
Nakoľko podľa § 54 ods. 9 ZVO elektronickú aukciu nemožno začať skôr ako 2 pracovné dni odo dňa odoslania výzvy na účasť v elektronickej aukcii.
Áno, vytvorené a potvrdené údaje sa zverejnia v osobnom profile Dodávateľa.
Na účely identifikácie a autentifikácie používateľov EKS je možné pri prihlasovaní použiť aj občiansky preukaz s elektronickým čipom a bezpečnostným osobným kódom.
Návrh na zmeny registračných údajov môžete podať elektronicky prostredníctvom formulára „Žiadosť na zmenu údajov“, ktorý nájdete v časti „Osobné nastavenia“.
Ide o štandardný nástroj e-mailového účtu klienta, tzn. že je potrebné si túto funkciu nastaviť v rámci vlastného e-mailového účtu pomocou návodu, alebo sa obráťte na vášho informatika.
Postup je uvedený v čl. IV TP (viď. video “Registrácia dodávateľ” v sekcii Informácie - Podpora – Videá https://www.eks.sk/Stranka/VideoPrehlad).
Áno, vytvorené a potvrdené údaje sa zverejnia v osobnom profile Dodávateľa.
Áno, registrácia je možná aj bez zápisu do Zoznamu hospodárskych subjektov vedenom Úradom pre verejné obstarávanie. Na predkladanie ponúk je ale už zápis do Zoznamu hospodárskych subjektov nevyhnutnou podmienkou.
Áno.
Nie, opakovanú registráciu systém neumožňuje.
Článok V. TP. (viď. video “Registrácia objednávateľ” v sekcii Informácie - Podpora – Videá https://www.eks.sk/Stranka/VideoPrehlad).
Áno, musím sa samostatne zaregistrovať ako objednávateľ a samostatne zaregistrovať ako dodávateľ.
Dodávateľ v ľavej hornej časti používateľského menu kliknutím na svoje obchodné meno zvolí možnosť „Poverenia“. Následne zvolí možnosť „Pridať používateľa“. Potvrdením akcie udelí poverenie majiteľovi zadanej e-mailovej adresy pre konanie v mene daného dodávateľa.
Ak osoba so zadanou e-mailovou adresou nie je v systéme zaregistrovaná ako verejnosť, bude tejto osobe zaslaná na uvedenú e-mailovú adresu pozvánka pre zaregistrovanie sa v systéme EKS. Po následnom úspešnom vykonaní registrácie osoby je jej pridelené poverenie.
Ak osoba so zadanou e-mailovou adresou je v systéme zaregistrovaná ako verejnosť, bude tejto osobe zaslaná na uvedenú e-mailovú adresu informácia o pridelení poverenia konať v mene dodávateľa.
Poverená osoba môže vykonávať všetky úkony v mene daného dodávateľa. Pridelené poverenie je aj následne možné odobrať.
Objednávateľ v ľavej hornej časti používateľského menu kliknutím na svoje obchodné meno zvolí možnosť „Poverenia“. Následne zvolí možnosť „Pridať používateľa“. Potvrdením akcie udelí poverenie majiteľovi zadanej e-mailovej adresy pre konanie v mene daného objednávateľa.
Ak osoba so zadanou e-mailovou adresou nie je v systéme zaregistrovaná ako verejnosť, bude tejto osobe zaslaná na uvedenú e-mailovú adresu pozvánka pre zaregistrovanie sa v systéme EKS. Po následnom úspešnom vykonaní registrácie osoby je jej pridelené poverenie.
Ak osoba so zadanou e-mailovou adresou je v systéme zaregistrovaná ako verejnosť, bude tejto osobe zaslaná na uvedenú e-mailovú adresu informácia o pridelení poverenia konať v mene objednávateľa.
Poverená osoba môže vykonávať všetky úkony v mene daného objednávateľa. Pridelené poverenie je aj následne možné odobrať.
V prípade, ak si nepamätáte vaše heslo, postup pre vygenerovanie nového je nasledovný:
Možnosť zmeniť si heslo nájdete po prihlásení v pravom hornom rohu kliknutím na vaše meno prípadne na názov vášho obchodného mena a zvolením možnosti „Osobné nastavenia“.
Možnosť zmeniť Osobné nastavenia dodávateľa nájdete po prihlásení v ľavej hornej časti používateľského menu kliknutím na názov vášho obchodného mena a zvolením možnosti „Nastavenia dodávateľa“.
Môžete si zmeniť kontaktné údaje, DIČ, IČ DPH a IBAN.
Možnosť zmeniť Osobné nastavenia objednávateľa nájdete po prihlásení v ľavej hornej časti používateľského menu kliknutím na názov vášho obchodného mena (druhý v poradí) a zvolením možnosti „Nastavenia objednávateľa“.
Môžete si zmeniť kontaktné údaje, DIČ, IČ DPH, IBAN a druh povinnej osoby a ďalšie údaje.
V skopírovanom opisnom formulári je možné vykonať akúkoľvek zmenu. Po vykonaní zmeny bude Opisný formulár opäť zaradený do procesu Karantény.
Pri postupe podľa § 109 ZVO sa vytvára výberom predbežne akceptovanej Ponuky z Katalógu ponúk a doplnením Objednávkových atribútov, pri postupe podľa § 110 ZVO použitím niektorého z Opisných formulárov z Knižnice a doplnením Objednávkových atribútov.
Uplatnenie rozporu nebráni používaniu takéhoto Opisného formuláru pri vytváraní Objednávky. Prípadné akceptovanie uplatneného rozporu je na posúdení Objednávateľa. Dodávateľ predkladá kontraktačnú Ponuku len na základe Opisného formuláru (neberie do úvahy podaný rozpor, ak ho Objednávateľ neakceptoval a nezapracoval do Opisného formuláru).
Funkčná špecifikácia slúži na vyjadrenie funkcie alebo účelu predmetu zákazky. Odporúčame použitie kratších formulácií.
Kľúčové slová majú za účel v skratke vyjadriť stručný opis predmetu zákazky, pri komplikovanom predmete je vhodné vložiť viacero kľúčových slov a oddeliť ich čiarkou. Zároveň umožňujú fulltextové vyhľadávanie Opisných formulárov.
Zverejnená obchodná Ponuka je návrhom na uzavretie zmluvy voči vopred neurčenému Objednávateľovi, za podmienok a spôsobom podľa ZVO a OPEP.
Systém upozorní používateľa hláškou „Prvé CPV nezodpovedá vybranému druhu“ v prípade, ak zadané CPV nekorešponduje so zadaným druhom, napríklad CPV – služba, druh – tovar.
Konkrétnu adresu sídla Objednávateľa nie je možné uvádzať do Opisného formulára, miesto dodania/plnenia sa vypĺňa priamo v Objednávkovom formulári, nie v opise predmetu zákazky.
Opisný formulár musí byť vyplnený jednoznačne, úplne a nestranne. V predmete opisu zákazky a v prílohe nesmú byť zverejnené informácie o Objednávateľovi alebo Dodávateľovi. Do Opisného formulára nie je možné vkladať konkrétne webové odkazy.
Objednávateľ musí prihliadať na to, že kombináciu týchto služieb môže poskytnúť iba Dodávateľ s príslušnou viazanou živnosťou. Odporúčame preto pri zadávaní takejto zákazky do Opisného formuláru v časti Osobitné požiadavky na plnenie uviesť podmienku, že Dodávateľ musí disponovať oprávnením prevádzkovať viazanú živnosť v rozsahu: ubytovacie služby v ubytovacích zariadeniach s prevádzkovaním pohostinských činností v týchto zariadeniach a v chatovej osade triedy 3., v kempingoch triedy 3. a 4., čo si Objednávateľ overí po uzatvorení zmluvy, pričom nesplnenie tejto požiadavky Objednávateľa sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy.
Na ET je k dispozícii možnosť využitia inštitútu Karantény. Každý Opisný formulár je zaradený do procesu Karantény, počas ktorej každý môže voči tomuto Opisnému formuláru uplatniť Rozpor. Správca EKS nevyberá, ktoré Opisné formuláre „vpustí“ na ET, okrem Opisných formulárov, ktoré sú v rozpore s dobrými mravmi alebo dobrou praxou.
Postup je uvedený v čl. VII TP (viď video “Obchodná ponuka” v sekcii Informácie – Podpora – Videá – Elektronické trhovisko na www.eks.sk tu: https://www.eks.sk/Stranka/VideoPrehlad).
Postup je uvedený v čl. VI. TP.
Pri určitej vlastnosti je možné zadať minimálnu a zároveň maximálnu hodnotu (od – do) alebo presnú hodnotu. Pri zadaní presnej hodnoty nemožno zadať súčasne aj minimálnu a/alebo maximálnu hodnotu a opačne. Ak sa zadá minimálna hodnota, maximálna hodnota alebo ich kombinácia, nemožno už zadať presnú hodnotu.
V takomto prípade sa vyplní iba druhá sekcia, kde sa opis predmetu zákazky opisuje slovne.
V takomto prípade možno v prvom poli, kde sa má zadať názov, opakovať názov položky a podrobný opis uviesť v druhom poli „Hodnota / charakteristika“.
Správca si vyhradzuje právo nezaradiť do Knižnice Opisných formulárov taký Opisný formulár, ktorý nie je v súlade s dobrými mravmi alebo dobrou praxou vo verejnom obstarávaní.
Podmienky nájdete v čl. VI ods.8 TP.
Podobne ako pri zadávaní podlimitných zákaziek mimo zákaziek zadávaných podľa § 109 až 111 ZVO je Objednávateľ povinný zohľadňovať aj to, že ponuky na danú zákazku môžu dať platitelia DPH ako aj neplatitelia DPH. Položka „Maximálna výška zdrojov“ pri vytváraní objednávkového formuláru teda pre Objednávateľa, ktorý nie je platiteľom DPH, predstavuje maximálny rozpočet (rozpočtovú alokáciu celkom, vrátane DPH). Nejde o predpokladanú hodnotu zákazky.
CPV je spoločný slovník obstarávania, jediný klasifikačný systém verejného obstarávania používaný pri opise predmetu zákazky.
V zmysle Čl. IV. bod 4.4 VZP platí, že ak v Momente uzavretia Zmluvy nemá Dodávateľ alebo jeho subdodávateľ, za splnenia podmienok uvedených v zákone č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zapísaných v registri partnerov verejného sektora konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO a ZRPVS, Zmluva nadobudne účinnosť najskôr v deň zápisu Dodávateľa do tohto registra. V prípade, že v momente uzavretia Zmluvy nemá Dodávateľ v registri partnerov verejného sektora zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO a ZRPVS a k zápisu do tohto registra nedôjde ani do 30 dní od Momentu uzavretia Zmluvy, Objednávateľ odstupuje od zmluvy v zmysle Čl. XVII bod 18.2 VZP.
Áno, pričom osobitné ustanovenia o rámcovej dohode sú uvedené v čl. XVI VZP.
Áno (viď čl. XVI bod 16.1.8. VZP).
Definícia je uvedená v čl. II VZP.
Obsahom rôznych nástrojov edukačného charakteru zverejnených na EKS sú dôrazné upozornenia na možnosť a správnosť využitia inštitútu „maximálna výška zdrojov“. Najskôr je potrebné zistiť, za koľko sa na trhu predmet zákazky ponúka a zákazku je potrebné vyhlásiť s týmto finančným limitom. Za týchto okolností je vylúčené, aby na ET bola uzavretá Zmluva s vyššou hodnotou, ako určil Objednávateľ.
Zmluva na ET je generovaná automaticky v elektronickej forme po uplynutí min. 72 hod., resp. až min. 240 hod. lehota na predkladanie ponúk, prípadne po uskutočnení elektronickej aukcie. Odporúčame zmeniť vaše interné postupy a schvaľovanie vztiahnuť na vytvorený Objednávkový formulár – pred vyhlásením zákazky na ET,čo podporuje aj samotné ET tým, že umožňuje tlač Objednávkového formulára s poliami poskytujúcimi priestor pre podpisovanie v rámci schvalovacieho procesu.
Na tento účel slúžia Osobitné požiadavky na plnenie v Opisnom formulári. Možno teda dopĺňať ustanovenia VZP, ale nie ich meniť alebo nahrádzať. Osobitné požiadavky na plnenie nesmú byť v rozpore alebo konflikte so VZP.
Osobitné ustanovenia o zákazkách financovaných z fondov EU sú upravené v článku XV. VZP.
Ako je uvedené v definícii diela podľa bodu 2.1 VZP, dielom na účely VZP je:
„Na trhu bežne dostupné:
Pri posudzovaní, či zadať zákazku na zhotovenie diela s využitím ET, treba zohľadňovať § 2 ods. 5,6,7 ZVO, obsah VZP a rozhodovaciu prax Úradu pre verejné obstarávanie.
Vzhľadom na povahu zákaziek obchodovaných na ET je pre plnenie zmluvy kľúčový údaj o lehote plnenia, ktorý sa stáva súčasťou zmluvy. Niektoré zmluvné ustanovenia sa aplikujú ale aj po uplynutí lehoty plnenia (napr. záruka, autorské práva a práva priemyselného vlastníctva a pod.). Určenie platnosti zmluvy uzatvorenej na ET tak nie je potrebné uvádzať v objednávkovom formulári.
Nie. Ak ide o povinnú osobu, ktorá zverejňuje zmluvy inak ako v CRZ (ide najmä o Národnú banku Slovenska a povinné osoby, ktorými sú obce, vyššie územné celky, povinné osoby, ktoré sú ich rozpočtovou organizáciou alebo príspevkovou organizáciou a povinné osoby, v ktorých majú viac ako 50 % účasť), je táto povinná osoba naďalej povinná dodržiavať povinnosti podľa § 47a Občianskeho zákonníka a podľa § 5a zákona o slobode informácií. Teda zmluvu uzavretú na ET zverejniť aj na svojom webovom sídle, alebo, ak webové sídlo nemá, na webovom sídle jej zriaďovateľa alebo bezodplatne v Obchodnom vestníku.
Dôvody sú uvedené v čl. XVIII VZP.
V čl. VIII ods. 8.2 VZP.
Počet riadkov a položiek v Opisnom formulári je neobmedzený.
Ak má Dodávateľ alebo v prípade Dodávateľa, ktorým je skupina dodávateľov, aspoň jeden z členov takejto skupiny dodávateľov, v období 12 kalendárnych mesiacov vystavené najmenej tri účinné neuspokojivé referencie od najmenej dvoch rôznych Objednávateľov, EKS zaradí tohto Dodávateľa a všetky skupiny dodávateľov, ktorých členom je tento Dodávateľ, do zoznamu negatívne hodnotených Dodávateľov Trhoviska na dobu 6 mesiacov od nadobudnutia účinnosti tretej neuspokojivej referencie, a to aj opakovane, na základe ďalších najmenej troch vystavených účinných neuspokojivých referencií od najmenej dvoch rôznych Objednávateľov.
Ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy z dôvodu, že zmluva na ET bola uzatvorená s Dodávateľom alebo skupinou Dodávateľov, ktorý je na zozname negatívne hodnotených Dodávateľov Trhoviska, je oprávnený vylúčiť prostredníctvom EKS Dodávateľa zaradeného na zoznam negatívne hodnotených Dodávateľov z účasti na zadávaní tejto zákazky. Pojednáva o tom čl. XVIII ods. 8 TP.
Dodávateľ je oprávnený si vytvárať na EKS individuálny zoznam nežiadúcich Objednávateľov, ktorí opakovane (2 a viackrát) neuhrádzajú záväzky po lehote splatnosti. Na individuálny zoznam nežiadúcich Objednávateľov je možné pridať objednávateľa kliknutím na obchodné meno v ľavej hornej časti používateľského menu a následnom otvorení “Nastavenia dodávateľa”, kde sa v sekcii “Individuálny zoznam nežiadúcich objednávateľov” nachádzajú funkcionality pre výber objednávateľa a jeho zaradenie či vyradenie zo zoznamu.
Toto zaradenie sa uskutočňuje na obdobie 6 mesiacov, pričom o zaradení na individuálny zoznam nežiadúcich Objednávateľov EKS daného Objednávateľa oboznámi. EKS neumožní Objednávateľovi označiť ako predbežne akceptovanú ponuku Dodávateľa, ktorý daného Objednávateľa zaradil na individuálny zoznam nežiadúcich Objednávateľov.
Funkcionalita Manažment obchodných prípadov (MOP) umožňuje manažovanie obchodných prípadov, to znamená priraďovanie a odoberanie obchodných prípadov povereným osobám.
Objednávateľ využitím MOP môže efektívne riadiť zobrazovanie, prístup a notifikácie k jeho zákazkám a k priebehu obchodovania.
Dodávateľ využitím MOP môže efektívne riadiť zobrazovanie, prístup a notifikácie k jeho ponukám, zákazkám, o ktoré sa uchádza a zároveň tak aj k priebehu obchodovania.
Po prihlásení je potrebné si zapnúť funkcionalitu Manažment obchodných prípadov, ktorá sa nachádza v osobných nastaveniach objednávateľa respektíve dodávateľa, ktoré sa zobrazí kliknutím na obchodné meno v ľavej hornej časti používateľského menu a následnym ovorením Nastavenia objednávateľa respektíve Nastavenie dodávateľa. Zapnutie manažmentu obchodných prípadov sa vykoná zakliknutím tejto funkcionality.
Zapnutie tejto funkcionality je potrebné potvrdiť tlačidlom „Uložiť“. Všetky zmeny sa prejavia až po odhlásení a opätovnom prihlásení vás a všetkých poverených osôb. Zapnutím MOP dôjde ku sprístupneniu funkcií pre priradenie zákaziek alebo ponúk povereným osobám. Existujúce zákazky a ponuky budú priradené hlavnému subjektu a zároveň povereným osobám, ktoré ich zadali do systému alebo sa zúčastnili obchodovania.
Novovytvorené zákazky a obchodné ponuky sú priradené na hlavný subjekt a vlastníka zákazky alebo ponuky. V priebehu obchodovania je zákazka, o ktorú sa uchádza dodávateľ priradená hlavnému subjektu a zároveň vlastníkovi prvej predloženej ponuky na zákazke.
Po prihlásení bude mať hlavný subjekt sprístupnené menu „Manažérske funkcie“, ktoré na strane objednávateľa budú obsahovať „Manažment zákaziek“ a na strane dodávateľa „Manažment obchodných ponúk“ a „Manažment zákaziek“.
Vypnutie manažmentu obchodných prípadov je možné vykonať v osobných nastaveniach hlavného subjektu - objednávateľa alebo dodávateľa. Vypnutie manažmentu obchodných prípadov sa vykoná odkliknutím tejto funkcionality. Vypnutie je potrebné potvrdiť tlačidlom „Uložiť“. Všetky zmeny sa prejavia až po odhlásení a opätovnom prihlásení vás a všetkých poverených osôb.
Vypnutím dôjde ku zrušeniu funkcií priradenia vašich obchodných prípadov povereným osobám. Obchodné prípady budú následne sprístupnené všetkým vašim povereným osobám. Nastavenie oprávnení na zákazkách a ponukách bude uvedené do pôvodného stavu, tak ako bolo pred zapnutím funkcionality MOP.
Pri opätovnom zapnutí funkcionality MOP dôjde ku sprístupneniu funkcií pre priradenie zákaziek a ponúk povereným osobám ako pri prvotnom zapnutí funkcionality MOP.
V menu „Manažérske funkcie“ v jednotlivých záložkách sa zobrazuje správa priradení zákaziek alebo ponúk povereným osobám.
Akciu priradenia obchodného prípadu vykonáte v detaile zákazky alebo ponuky. Do detailu sa môžete dostať priamo kliknutím na identifikátor v prehľade „Manažment zákaziek“ alebo „Manažment obchodných ponúk“, alebo v spodnej časti detailu konkrétnej zákazky alebo ponuky v prehľade svojich zákaziek alebo ponúk.
Pomocou tlačidla „Pridať priradenie“ v detaile zákazky alebo ponuky vykonáte akciu priradenia obchodného prípadu vašej poverenej osobe.
Kliknutím na tlačidlo sa zobrazí formulár pre zadanie dátumu platnosti a výberu poverenej osoby. Po zadaní je potrebné akciu uložiť.
Po zadaní priradenia obchodného prípadu poverenej osobe, hlavný subjekt vidí prehľad priradených zákaziek alebo ponúk v menu „Manažérske funkcie“ v jednotlivých záložkách. Zákazky a ponuky je možné pridať neobmedzenému počtu poverených osôb.
Poverená osoba vidí len svoje priradené obchodné prípady a vie sa zúčastniť na ich obchodovaní.
Poverená osoba, ktorá nemá vytvorené priradenie na konkrétny obchodný prípad, danú zákazku alebo ponuku nevidí, nevie ju spravovať a nevie sa zapojiť do priebehu obchodovania. V prípade, ak sa poverená osoba dodávateľa pokúsi predložiť v prehľade obchodov ponuku na zákazku patriacu inej poverenej osobe, ktorá má vytvorené priradenie na túto zákazku, systém poverenú osobu upozorní, že na predloženie ponuky nemá oprávnenie.
Poverenej osobe je možné upraviť platnosť priradenia v prehľade priradenia obchodných prípadov v menu „Manažérske funkcie“ v jednotlivých záložkách alebo v detaile konkrétneho obchodného prípadu kliknutím na možnosť „Upraviť“.
Nastavením „Platnosti do“ je možné zrušiť a opätovne zaktívniť priradenie poverenej osobe na konkrétny obchodný prípad. Zrušenie priradenia sa uskutoční uplynutím dátumu platnosti, alebo je možné zrušenie vykonať nastavením dátumu platnosti do minulosti. Záznam o priradení nie je možné úplne vymazať z dôvodu evidencie historických záznamov.
Hlavný subjekt (majiteľ PIN obálky) má možnosť v záložke „Poverenia“ pridať oprávanie „Manažér obchodných prípadov (Manažér OP)“ ktorejkoľvek zo svojich poverených osôb.
Po pridelení oprávnenia bude poverená osoba spôsobilá vykonávať funkcie v tom istom rozsahu Manažérskych obchodných prípadov ako hlavný subjekt. Po prihlásení poverenej osoby, ktorej bolo pridelené oprávnenie Manažér OP bude sprístupnené menu „Manažérske funkcie“ a následne bude môcť priraďovať a odoberať obchodné prípady.
Poverená osoba, ktorej bolo pridelené oprávnenie Manažér OP nemá však možnosť vypnúť alebo zapnúť manažment obchodných prípadov v osobných nastaveniach subjektu.
Notifikácie zo systému EKS budú generované podľa pridelených oprávnení na zákazkách alebo ponukách. To znamená, že v prípade zapnutej funkcionality MOP sú notifikovaní len tí, ktorí majú priradenú zákazku alebo ponuku.
Základný právny rámec je uvedený priamo v zákone č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ministerstvo spravodlivosti SR sprístupnilo na svojom webe https://www.justice.gov.sk osobitnú sekciu venovanú registru partnerov verejného sektora. Postupne sú na nej publikované informácie týkajúce sa registra partnerov verejného sektora, a to aj vo forme často kladených otázok (FAQ).
Ak sú splnené podmienky pre zápis do registra partnerov verejného sektora a v momente uzavretia Zmluvy nemá Dodávateľ alebo jeho subdodávateľ, za splnenia podmienok uvedených v zákone č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ZRPVS), zapísaných v registri partnerov verejného sektora konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO a ZRPVS, Zmluva nadobudne účinnosť najskôr v deň zápisu Dodávateľa a/alebo jeho subdodávateľa do tohto registra; ostatné podmienky pre účinnosť Zmluvy podľa týchto VZP tým nie sú dotknuté.
Vážení používatelia, na základe Vašich požiadaviek sme pre Vás pripravili rozsiahlejší popis nastavenia upozornení (emailových notifikácií) v EKS. Manuál si môžete stiahnuť na linke nižšie.
Informácie o zákazkách EKS sú poskytnuté zahraničným systémom, ktoré ich sprostredkujú svojim používateľom. Zahraničný subjekt, ktorý má záujem zapojiť sa do EKS zákazky, musí samotné predloženie ponuky vykonať v systéme EKS, čo znamená, že pre aktívne obchodovanie musí spĺňať všetky podmienky stanovené v Obchodných podmienkach elektronickej platformy.
V prípade, ak má používateľ záujem zapojiť sa do predmetného verejného obstarávania, môže tak urobiť prostredníctvom uvedeného webového odkazu v detaile Informácie o obchodnej príležitosti. Pričom samotné predloženie ponuky musí uskutočniť v príslušnom zahraničnom systéme, čo znamená, že pre aktívne zapojenie sa do obchodovania musí používateľ spĺňať podmienky stanovené pre tento predmetný zahraničný systém.
Ak má používateľ registrovaný v systéme EKS záujem dozvedieť sa o obchodných príležitostiach napríklad v rámci jeho predmetu činnosti, môže si nastaviť zasielanie emailových notifikácií. Nastavenie vykonaná v systéme EKS v záložke Nastavenie upozornení a to tak, že pri pridaní upozornenia pre vyhlásenie zákazky zadefinuje miesto plnenia podľa štátu.
V systéme EKS sú základné informácie o zahraničných obchodných príležitostiach zverejnené v slovenskom jazyku. Ide o automatické preklady vytvorené pomocou prekladacieho systému eTranslation financovaného v rámci Connecting Europe Facility (CEF).
V systéme EKS môže používateľ k obchodným príležitostiam pristúpiť prostredníctvom hlavného menu Obchody a ponuky, záložka Ďalšie obchodné príležitosti.
Pre správcov a prevádzkovateľov informačných systémov sme pripravili integračné rozhranie umožňujúce využívať funkcionality EKS pomocou webových služieb.
Podrobnejšie informácie sa nachádzajú v priložených dokumentoch.
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: